Transportstyrelsen kan ge information om fordon och fordonens ägare
Du kan få information om ett fordon av Transportstyrelsen.
E-tjänster
Du kan få information från vår e-tjänst.
Du behöver en e-legitimation
eller en behörighetskod.
Koden finns på registreringsbeviset.
Du kan också få information om andras fordon.
Du kan använda e-tjänsten
Det är bara om ett företag äger fordonet
som du får uppgifter om ägaren.
E-tjänsten ger inte information om privata ägare.
Information på sms
Du kan få information om vem som äger ett fordon
direkt till din telefon.
Skicka ett sms med ett registreringsnummer till 72503
Det kostar 3 kronor att få informationen på sms.
Teleoperatörens avgifter kan tillkomma.
Du kan också få information om besiktning
direkt till din telefon.
Skicka ett sms med texten bes. före registreringsnumret
till exempel bes.wlp325
Det kostar 3 kronor att få informationen på sms.
Ring vår kundtjänst
Du kan ringa till Transportstyrelsens kundtjänst
på telefonnummer 0771 14 15 16.
Telefonen är röststyrd.
Om du säger ”ägaruppgifter” kopplas du till en tjänst
där en röst läser upp information för dig.
Du kan få information om vem som äger ett fordon,
om skatten är betald och om fordonet är besiktat.
Du kan också be att få prata med
en handläggare på kundtjänst.